Thursday, April 9, 2009

MINAH MATA SEPET..


dalam hidup kita..
kita akan ketemu dgn pelbagai manusia..


sudah ditakdirkan dalam hidup aku yg
aku akan berjumpa dgn seorang manusia mata sepet...


betapa aku tidak sudi dia berada dlm hidup aku..
sekeliling aku..
apatah lagi di hadapan aku..


betapa aku benci melihat seorang manusia sepertinya..


betapa aku tidak faham..
mengapa dia seumpama itu
boleh menjadi seorang yg cukup bertuah..


dan aku mulai sedar..

atas kewarasan akal..

ALLAH akn memberi pelbagai nikmat dunia kepada dia...



dan aku berdosa kerana tidak pernah terlintas dalam hati aku..
untuk memberi dia sedikit contoh sbg seorang muslimah yg sebetulnya..



sebaliknya aku mengambil sikap untuk membenci dia..



hanya kerana dia adalah minah mata sepet yg kurang ajar
dengan org seperti aku...


dan sehingga noktah terakhir aku..
aku akn tetap menyatakn yg aku benci dia..


seorang minah mata sepet yg mengimpikan kesempurnaan..
tanpa usaha yg dia lakukan dengan upaya dia..



seorang manusia mata sepet yg memerangkap org sekelilingnya..
dengan muka belas kasihan yg amt menjengkelkan..



aku xpenah jmpa dgn minah mata sepet yg bleh 'makan' kwn dia..





sumpah aku tetap dengan pendirian aku
yg dia tidak akn pernah dn x bleh masuk ke dlm dunia aku lagi..




aku benci dia dengan sepenuh hati aku..
tidak bolehkah dia menjadi seorang manusia normal..
berkawan ats dasar kawan ...
hnya dengan kecntikan yg di beri sebagai pinjaman..
dia menjadi seorang manusia yg tidak berotak..
seorang manusia yg tdk memiliki nilai moral..
sbgai seorang manusia amnya...
memanipulasi manusia..
apatah mensabotaj manusia..
adalah salah satu hobi yg dia lakukan berulang kali..
dan aku akui yg kwn2 mata sepet dia yg lain lebih bgus daripada dia..
dn dia hnya menjadikan hidup semua org sekelilingnya haru biru..
huru-hara...
dan aku kian keseorangan...
dengan fikiran ku ini...
biarkan dgn apa yg ku lepaskan ..
hnya dengan itu yg boleh membuat aku..
melihat dia sebagai seorang MANUSIA..





5 comments:

Puan Anim said...

like..hehehe

sallynna said...

sapekah insan sepet e2??

p/s:tenkiu 4 helping me 2day..luv ya jaa..

eja kejora said...

to nenek - aku pun like..

to salina - dak klas eja.. huhu..
welcome..

PRiNCe$$ KaYaNGaN™ said...

LIKE99!~

eja kejora said...

haha..